Taiwan Carol is a worldwide leader in microphones, wireless audio, public address systems and mobile audio technology. Constantly striving to improve your audio experience, Taiwan Carol employs the finest sound technology along with their 134 patents and

Lo Nuevo[hide]

Fotos: Tom Ehrlich : 2024 Monterey Jazz, P...
Resenas: Vacilón Santiaguero (Circle 9 ...
Staff: Bill Tilford
Fotos: Tom Ehrlich : 2024 Monterey Jazz, P...
Fotos: Tom Ehrlich : 2024 Monterey Jazz Fe...
Fotos: Tom Ehrlich : testing 123
Grupos: Pupy y los que S... : Discography - 1995- F...
Reportes: From The St... : Cubadisco 2...
Reportes: From The St... : Jazz Plaza ...
Fotos: Tom Ehrlich : Irakere 50th Annivers...
Fotos: Tom Ehrlich : Irakere
Resenas: Joey Altruda Presents: El Gran ...
Timbapedia: 09. Interviews -... : Carlos del Pino ...
Fotos: Tom Ehrlich : 2023 Monterey Jazz Fe...
Fotos: Tom Ehrlich : 2023 Monterey Jazz Fe...
Kiki Valera's VACILÓN SANTIAGUERO nominated for Best Tropical Latin Album at the 67th Grammy® Awards

Fotos Del Día [hide]

cuban music, musica cubana cuban music, musica cubana cuban music, musica cubana cuban music, musica cubana
All
Cuba based rap duo, Zona Franka, blends traditional rhythms with the grit and swagger of hip-hop and rap vocal phrasings. Their clever shout choruses create instant tropical dance classics using their unique self-titled "changui con flow" style.
Authentic Latin Music Catalog for SYNC - TV & Film Music

Letra - Tema introducción

Tema introducción
(by David Calzado)
voz principal: Aned Mota
(pon-clik para explicación de formato)
(click here for explanation of form)

2:3 clave

INTRODUCCIÓN DE METALES (1)

PIANO TUMBAO 1

tumbao (4)

Aned: ¡Vaya!
de Cuba y pa¹ el mundo
llegó lo que tú esperaba
lo que te gusta lo que te encanta
lo que revuelve La Habana

coro 1 (2)

Aned: así que díme que te usa
Coro: ¡CHARANGA!
Aned: qué es lo que está de moda
Coro: ¡CHARANGA!

guía (2)

Aned: yo soy la Habanera la fiebre que anda
somos Charangueros de cuerpo y de alma

coro 1 (2)

Aned: díme qué se usa
Coro: ¡CHARANGA!
Aned: qué es lo que está de moda ahora
Coro: ¡CHARANGA!

coro 2 (2)

coro: somos La Habanera la fiebre que anda
somos charangueros de cuerpo y de alma

PIANO TUMBAO 2

bloque: (2)

Aned: Ja ja ja ¡ay!
y eso lo sabe La Habana entera, qué

coro 2 (2)

coro: somos La Habanera la fiebre que anda
somos charangueros de cuerpo y de alma

guía/mambo: (2)

Aned: y la mismísima Charanga Habanera
recógete mientras puedas

PIANO TUMBAO 1

coro 2 (2)

coro: somos La Habanera la fiebre que anda
somos charangueros de cuerpo y de alma

guía/mambo: (2)

Aned: sentimiento ... manana
después de esto tú sabes que no hay nada
¡qué va!

coro 2 (2)

coro: somos La Habanera la fiebre que anda
somos charangueros de cuerpo y de alma

PIANO TUMBAO 2

bloque: (2)

Aned: que lo que anda

coro 3 (2)

coro: somos La Charanga la fiebre que anda
por eso Cuba grita «CHARANGA»

guía/mambo: (2)

Aned: que lo que Cuba grita y grita
que es lo que Cuba canta y canta

coro 3 (2)

coro: somos La Charanga la fiebre que anda
por eso Cuba grita «CHARANGA»

bloque (2)

SPECIAL NOTES: It's somewhat misleading to show the changes from Piano Tumbao 1 to Piano Tumbao 2 as bold red subsections because the two are somewhat interchangeable. The harmonic progression never changes, so it would be a bit more logical to analyze it as one Tumbao with 2 piano variations. Piano Tumbao 1 has a very cool way of going into the bloque and the main importance of Tumbao 2 is that it provides a good way to get out of the bloque. What the piano plays behind the bloque itself is amazing!! See the article "Conversations in Timba" for a detailed analysis of the piano part. So the bloque has to be followed by Tumbao 2, and sounds best coming after Tumbao 1, but note that the final bloque comes after Tumbao 2, breaking this pattern. Note that on the MIDI version in the "Anatomy" article that Tirso actually does conclude with Tumbao 1 before the bloque. The only live version we have fades out before the end. (you can hear that in the main article on "Charanguero Mayor"). Another fascinating aspect of that live performance is the way the band segues into "Tema" from "Charanguéate". They're in the same key and the final piano tumbao of "Charanguéate" is almost identical to the second tumbao of "Tema".

lunes, 19 marzo 2018, 08:15 am